Baklava – pokarm bogów

baklavaNasz hiperwyrafinowany i megaelitarny blog rzadko zajmuje się rzeczami tak przyziemnymi jak jedzenie, przynajmniej jeśli nie ma ku temu jakichś innych, bardziej pseudoartystowskich powodów. Postanowiłem jednakże zrobić wyjątek dla bakławy, którą z powodzeniem można uznać za kolejne wcielenie Boga (wcześniej za boskie wcielenie żywieniowe uważano m.in. kalafiora z bułką tartą i masłem). Nie będę pisał co to jest i z czego, gdyż każdy może sobie na wikipedii przeczytać. Rzecz jest pono turecka, bałkańska i ormiańska, natomiast ja i moja luba zakupiliśmy ją na sobotnim targu w stolicy Kornwalii od Anglików, którzy nabywają ją od Irańczyków, którzy są w rzeczywistości Turkami (tak nam przynajmniej powiedziano).     (kisz)

Odpowiedzi: 7 to “Baklava – pokarm bogów”

  1. milky.rose Says:

    kalafior z bula tarta:) mmm, pyszka:) to bylo cos:) w barze mlecznym na florianskiej:);)

  2. milky.rose Says:

    aha, smacznego:)

  3. tonguetonic Says:

    no, na florianskiej kalafonia byla ok, ale posilkowanie tam bylo szczegolnie cenne raczej ze wzgledu na nunkowe towarzystwo:)bo boski kalafior to byl ten domowy w Stargardzie. Dzieki za smacznego, ale dzis mnie cos kanapka z SUBWAYa na zoladku stanela to chyba pojem jutro. Cholera, trzeba bylo wziac normalna z miechem a nie z jakims kotletem wegetarianskim:P pozdro!

  4. milky.rose Says:

    kochany ! :) Mati ale zal, ze ciebie z nami nie bedzie w tej Kroacji…

  5. Co żal, co żal? Ja będę.

  6. milky.rose Says:

    no Kobrusiu ze ty bedziesz to ja wiem, zamierzam cie molestowac i gnebic!;)

  7. A, to dobrze… ‚)
    Zaraz, a w ogóle to co to za prywatne rozmowy na naszym poważnym blogu?
    Czytelników to wszystko nie interesuje, Czytelnik chce czegoś ciekawego do poczytania.

Skomentuj

