Listy do Francji, cz.VIII: Kasety Turnaua

turnauPo tygodniowym czajeniu się, w maju siódmej klasy nabyłem pierwszą naszą kasetę Grzegorza Turnaua, Tutaj jestem. Było to wydarzenie przełomowe, albowiem jawnie tym czynem pokazywaliśmy (znaczy ja i brat), że się nam jakaś muzyka podoba. Kobra po krótkotrwałym okazywaniu pogardy dla przedsięwzięcia również okazał się zapalonym słuchaczem, i tak zaczęła się słynna podstawówkowa turnauomania! Reszta kaset została skompletowana w przeciągu około trzech miesięcy. Słuchało się ich nie byle jak, nie do kotleta; zbyt wielkie muzyka owa budziła emocje, aby móc cokolwiek podczas jej słuchania wykonywać, organizowane były specjalne odsłuchy. Później, już pod koniec liceum, pożyczyłem wszystkie kasety niejakiemu Żwirkowi, a po kilku latach miejsce Turnaua zajął R.E.M., chociaż pewnie nie był to już ten poziom religijności; sam Turnau poszedł zaś trochę w stronę smooth jazzu. Jednakże nie tak znowu dawno, kiedy to ostatni raz byłem zakochany, sztandarowymi moimi piosenkami stały się na czas jakiś Zostan ze mną i Idę cienistą stroną ulicy z płyty Cafe Sułtan. Pszipadek?  (kisz)

Odpowiedzi: 16 to “Listy do Francji, cz.VIII: Kasety Turnaua”

  1. Take fascynacje muzyczne wiele tłumaczą. Ale – jak to się mówi – jedna wada to nie wada.

  2. Witam!! Ja slucham Turnaua od 13 roku zycia. Pamietam jak z tat ogladalam tledysk na TVP1 z programu ,,Muzyczna Jedynka” i tam lecial teledysk do piosenki ,,Cichosza” albo ,,Pamiec” i ja krzyknelam wtedy: Kurcze jekie to piekne!!! Tak zaczela sie moja fascynacja Grzesiem ktora trwa do dzis :) Wczesniej sie wstydzilam w podstawowce ze slucham tak powaznej muzyki, a teraz kiedy mam 26 lat jestem dumna ze jako mala dziewczynka zamykalam sie w pokoju i w dyskmenie sluchalam kasy ,,To tu to tam” i ,,Tutaj jestem”, ze juz jako mala dziewczynka mialam tak wrazliwa dusze:) Ta muzyka odrywala mnie od swiata szkolnego i tego halasu na przerwach, uspokajala i piekny glos grzesia wyciszal:) w ta niedziele czyli 17.04.2011r. bede na koncercie Turnaua w Filharmonii Podlaskiej w Bialymstoku spelni sie moje marzenie :) Muzyka Grzesia muska moja dusze i przenosi do nieba gdzie sa anioly:) Nie ma co sie wstydzic ze lubimy taka muzyke:) uwazam ze ludzie ktorzy sluchaja takiej muzyki sa bardzo wrazliwymi osobami:) Pozdrawiam Ula:)

  3. Zapomnialam dodac ze te dwie kasety Turnaua ,,To tu to tam” i ,,Tutaj jestem” gdzies mi zginely ktos ukradl ablo pozyczyl i nie oddal:( Mam tylko nadzieje, ze to jest wierny fan Turnaua i tez tak zakochany w jego muzyke ze nie mogl wytrzymac jak zobaczyl u mnie kasete Grzesia to ylko moze wytlumaczyc jego postepowanie.

    • Edward Kiszecki Says:

      Witam!
      Moja fascynacja Turnauem rowniez rozpoczela sie od uslyszenia w Muzycznej Jedynce piosenek najpierw „Cichosza” a pozniej „Pamiec”:) To byl szok, nieznana zupelnie jakosc, odkrycie kosmosu. Mialem wtedy jakies 11 lat chyba:)

      Kasety mialem niegdys wszystkie, to znaczy pierwssze cztery,ale pozyczylem koledze w okresie spadku ich sluchalnosci i juz do mnie nie wrocily, ale dzieki internetowi czesto sobie do nich wracam:)

      A nowa plyta Grzesia moze nie zachwycila, ale przywolala troche dawna „turnauowa” magie. A w ostatnich tygodniach stalem sie fanem Tangerine Dream – polecam:)
      Dziekuje za wpis, Pozdrawiam!

  4. Pani Ulu, szkoda, że nie poznaliśmy się jakieś piętnaście lat temu! Moglibyśmy ze sobą chodzić!!!

    • Dziekuje za mile slowa na moj temat. Niesmialo napisze, ze chcialabym poznac chlopaka ktory tez bedzie lubil Turnaua i z ktorym bede mogla dzielic sie ta muzyka i moze wspolnie jezdzic na koncerty, bo uwazam, ze ludzie ktorzy sluchaja Grzesia maja wrazliwa dusze:) Apropo koncertu 17 kwietnia 2011r. to bylo rewelacyjnie. Przez caly czas koncertu plakalam ze wzruszenia i ze smiechu, bo grzes ma super poczucie humoru. Z prawie kazdej piosenki robil ,,jaja”, a jak szedl podpisywac plyte to pukal sie w czolo i sie smial i mowil, ze: ,,MY WARIATY STOIMY I CZEKAMY NA AUTOGRAF” hahaha. Kiedy nadeszla moja kolej powiedzialam Turnauowi: ,,JEST PAN WSPANIALY DZIEKUJE ZA KONCERT” Grzes sie zawstydzil, podziekowal i patrzylismy sobie w oczy usmiechnieci, On sie cieszyl z mojej radosci. On jest taki mily:) Turnau jest wzorem do nasladowania i idealem mezczyzny:) Chce znowu jechac na jego koncert !!!! Jego nowa plyta jest swietna, te elementy goralskie na plycie i ta zabawa slowem sa boakie, a piosenki na zywo zyskaly jeszcze wiekszego blasku. Piosenka,,Fabryka Klamek” jest taka mroczna szczegolnie na poczatku to powoduje u mnie ciarki na calym ciele. Jestem dumna ze slucham Grzesia od 13 roku zycia. P.S Jesli chcialbys ze mna pogawedzic nie tylko o Turnale to zapraszam na moje gg 3203428 :) Buziaczki :)

  5. Witam!!!! To proawda dzieki programowi ,,Muzyczna Jedynka” moglismy poznac piekna muzyke, bo wtedy nie bylo jeszcze internetu. Fajnie ze w ten sam sposob i przy tych samych piosenkach zarazilismy sie Grzesiem. Ja tez jak ogladalam teledysk ,,Pamiec” to bylam jak zaczarowana, kosmos, ta muzyka i glos rewelacja. Teraz w MTV jest sam kicz i komercja. Dziekuje za mile slowa na moj temat. Niesmialo napisze, ze chcialabym poznac chlopaka ktory tez bedzie lubil Turnaua i z ktorym bede mogla dzielic sie ta muzyka i moze wspolnie jezdzic na koncerty, bo uwazam, ze ludzie ktorzy sluchaja Grzesia maja wrazliwa dusze:) Apropo koncertu 17 kwietnia 2011r. to bylo rewelacyjnie. Przez caly czas koncertu plakalam ze wzruszenia i ze smiechu, bo grzes ma super poczucie humoru. Z prawie kazdej piosenki robil ,,jaja”, a jak szedl podpisywac plyte to pukal sie w czolo i sie smial i mowil, ze: ,,MY WARIATY STOIMY I CZEKAMY NA AUTOGRAF” hahaha. Kiedy nadeszla moja kolej powiedzialam Turnauowi: ,,JEST PAN WSPANIALY DZIEKUJE ZA KONCERT” Grzes sie zawstydzil, podziekowal i patrzylismy sobie w oczy usmiechnieci, On sie cieszyl z mojej radosci. On jest taki mily:) Turnau jest wzorem do nasladowania i idealem mezczyzny:) Chce znowu jechac na jego koncert !!!! Jego nowa plyta jest swietna, te elementy goralskie na plycie i ta zabawa slowem sa boakie, a piosenki na zywo zyskaly jeszcze wiekszego blasku. Piosenka,,Fabryka Klamek” jest taka mroczna szczegolnie na poczatku to powoduje u mnie ciarki na calym ciele. Jestem dumna ze slucham Grzesia od 13 roku zycia. P.S Jesli chcialbys ze mna pogawedzic nie tylko o Turnale to zapraszam na moje gg 3203428 :) Buziaczki :)

  6. P.S Najbardziej lubie w nocy zapalic sobie swieczki wlaczyc muzyke Turnaua zrobic sobie herbatke i wtedy odplywac w swiat magii do nieba gdzie sa Anioly!!! Jak raz sie tego poslucha to sie trudno z tego wyplatac:)

  7. Tangerine Dream Jeny jakie to boskie. No poprostu szok az mnie zamurowalo i zaparlo dech w piersiach i sie az wzruszylam wielkie dzieki!!! Te piosenki kojaza mi sie z piosenkami Dead Can Dance!!!! Jesli nei slyszales tego zespolu to polecam !!! Musisz byc bardzo interesuajcym mezczyzna skoro lubisz taka sama muzyke jak ja !!!!

  8. Skoro sluchal Pan Grzesia od 11 roku zycia a ja od 13 roku zycia to musimy byc tez w bardzo podobnym wieku bo ja mam teraz 26 lat:) Pozdrawiam Ula.

  9. Nie wiem, jak to teraz będzie, Pani Ulu, bo nas jest dwóch, tzn. Kiszecki i ja. Tekst wyszedł spod ręki tego pierwszego, ale obaj tak samo wielbiliśmy wielbiony również przez Panią podmiot wykonawczy Grzegorz Turnau, a o chodzeniu ja zagaiłem, więc chyba mam większe prawo do ubiegania się o Pani względy? Poza tym, Kiszecki żyje w szczęśliwym, dzietnym konkubinacie – gdyby próbował Panią bałamucić, proszę się nie dać zwieść (jak ciągnącemu ulicami tłumowi czy wódce w parku wypitej). Zresztą, ja słucham jeszcze lepszej muzyki od niego, choć akurat nie Tangerine Dream (na razie)…
    Niech żyją dziewczyny kochające poezję!

    • Witam!!!!
      Bardzo sie ciesze, ze moge poznac ludzi, ktorzy tez uwielbiaja poezje i Grzegorza Turnaua. Jesli chodzi o ta rywalizacje to nie chce aby ktorys z Panow byl urazony i nie chce ktoregos z Panow bardziej faworyzowac. Mysle ze oboje Panstwo jestescie interesujacymi osobami do poznania. Oboje Panstwo mozecie do mnie napisac na gg i pogawedzic, bo przyjaciol nigdy za wiele zwlaszcza takich ktorzy lubia poezje, a jesli to prawda co Pan napisal ze Pan Edward Kiszecki zyje w dzietnym zwiazku to nei chce nikomu rozwalac zycia, nie jestem taka poprostu. Wiec jesli to prawda co Pan napisal to chyba o nic sie pan nie musi martwic :) Pozdrawiam Ula.

  10. Panie Kobi juz jest 01:06 a ja ndal slucham plyty Grzesia ,,Cafe Sultan” w taka noce te piosenki przy zapalonej swicy przenosza w bajkowy swiat, az trudno sie od tego oderwac i chce sie trwac i trwac i trwac to uzaleznia!!!!!

  11. Edward Kiszecki Says:

    Dobry wieczor Pani Ulu:) Nie zagladalem tu przez pare dni, a tu prosze, kwitnie dyskusja w ktora i mnie wciagnieto;))

    Milo bylo poczytac Pani entuzjastyczne wpisy:D a propos chodzenia ze soba to wydaje mi sie ze troche ciezko bedzie mial wybranek Pani serca, bo zawsze bedzie tym „drugim” po Grzesiu – a cale uwielbienie wlasnie na Pana Grzegorza bedzie splywac, nie sadzi Pani?;)

    Nigdy nie bylem na koncercie Turnaua, w fazie najwiekszego zachwytu bylem jeszcze dosc maly i sie nie zebralem, a pozniej nawet mieszkalem w Krakowie kilka lat ale nie bylem juz na tyle rozochocony zeby sie zmobilizowac…Zreszta, jako zodiakalny Rak preferuje raczej „domowe przezywanie”, w sterylnych warunkach, z sluchawkami na uszach…

    Milo ze podoba sie Pani Tangerine Dream. Ja sam caly czas ich poznaje, bo nagrali ponad 100 plyt (trudno w to uwierzyc). Dead Can Dance kojarze naturalnie, w dziecinstwie uwielbialem ich piosenke „CArnival is over”. Ale bardzo dobrze ich tworczosci nie znam – kiedys pewnie przyjdzie i na to czas.

    Nie wiem jak Kobi, ale ja z GG od lat nie korzystam, a odkad przeprowadzile m sie na wyspy przerzucilem sie na skajpa:)
    Tak czy siak, bardzo milo ze Pani tu zaglada. Pozdrawiam cieplo i zapraszam ponownie:)

    • Witam!!! To prawda, ze wybranek mego serca bedzie musial liczyc sie z tym ze lubie Turnaua i jego muzyke, ale spotkac chce takiego ktory tez lubi jego muzyke i z ktorym bedzie laczyla nas wspolna pasja do muzyki Turnaua i wcale tonie prawda, ze moj chlopak bedzie jakas osoba na drugim bocznym planie i to nei prawda, ze jak uwielbiam Turnaua to juz kochac drugiej osoby nie bede mogla, bo moje serce jest zajete przez Grzesia. To jest bzdura, bo mimo tego ze Grzes jest moim muzycznym idealem to jednak miloscia jako sooba z ktora bede mogla spedzic reszte rzeyczia nie jest i nie bedzie. Problem jest tylko w tym, ze malo chlopakow lubi poezje, a jak ktorys juz lubi to mieszka bardzo daleko:(

      Zazdroszcze Panu ze Pan mieszka w krakowie ja to gdybym mieszkala blisko Krakowa to bym jezdzila co roku na koncert imieninowy Turnaua. On ma super poczucie humor, niezly z niego showmen. ma dystans do siebie ma szacunek do swoich fanow i jest bardzo skromny mimo ze jest wielkim artysta. Przy podpisywaniu plyty jak mowilam mu ze JEST PAN WSPANIALY zawstydzil sie i podziekowal, a potem patrzylismy sobie usmiechnieci w oczy on cieszyl sie z mojej radosci to jest cudne. Dllatego bede go zawsze szanowac nie tylko za to jaka tworzy muzyke, ale tez za to jakim jest czlowiekiem.

      Rowniez sie ciesze ze moglam tutaj poznac takich ludzi jak Pan Edward i Pan Kobi i mam nadzieje, ze nei raz jeszcze sobie popiszemy.Pozdrawiam Ula.

  12. Nikt do mnie nie pisze nikt do mnie nie dzwoni kazdy mnie olewa tylko muzyka Turnaua jest zawsze ze mna wierna :( smutno mi z tego powodu Jedynie dzieki muzyce Turnaua nie czuje sie samotna bo ludzie dawno mnie juz opuscili:(

Skomentuj

